IC Companys forbyder brug af angorauld

Nov 26, 2013, 10:45

IC Companys forbyder brug af angorauld

PETA, som er en international dyreværnsorganisation, har udsendt en dokumentarfilm om forholdene for kaniner anvendt i angoraproduktion. Denne dokumentar er blevet vist i dansk TV, og historien er blevet dækket af bl.a. danske, norske og britiske aviser.

IC Companys finder denne dokumentar yderst foruroligende. Intet produkt er så vigtigt for markedet og slet ikke for os som selskab, at det retfærdiggører denne mishandling af dyr. De arbejdsmetoder, der anvendes i dokumentarfilmen er langt fra i overensstemmelse med vores politik og vi vil gøre vores yderste for at stoppe denne praksis.

Vi har derfor besluttet os for at forbyde brug af angorauld i alle IC Companys’ produkter, som endnu ikke er sat i produktion. Forbudet vil således træde i kraft fra sommerkollektionen 2014. Vi genoptager ikke brugen af angorauld førend vi har en leverandørkæde, som er fuldt ud transparent, hvad angår dyrevelfærd i angoraproduktionen.

Vi er allerede påbegyndt denne proces i samarbejde med vores produktionskontorer beliggende i Hong Kong og Shanghai.

Såfremt der er ydeligere spørgsmål , er man velkommen til at tage kontakt til enten vores VP for Global Sourcing Charlotte Witmeur (cwi@iccompanys.com) eller Corporate CR Manager Morten Lehmann (mole@iccompanys.com).

For yderligere oplysninger om hvorledes IC Companys arbejder med dyrevelfærd se venligst vores hjemmeside http://icgroupmulti.wpengine.com/responsibility/planet/environmental-policy/

IC Companys A/S

Kontaktinformation: